De zon schijnt in New York

1 mei 2014 - North Bergen, New Jersey, Verenigde Staten

We stonden vandaag op met bewolking, maar droog, dus vol goede moed vertrokken met de shuttle richting Broadway. En het is een hele mooie dag geworden, we hebben zelfs een rugzak gekocht om onze jassen in te kunnen stoppen, de roze tas was immers nog steeds in het hotel.
Eerst zijn we met de metro naar het 9-11 memorial gegaan, een indrukwekkende plaats daar waar eens de twintowers stonden. Ze hebben er twee grotevierkante bakken gemaakt met in het middennog een vierkante put waarvan je de bodem niet kan zien. In dit alles loopt water als in een waterval en op de rand eromheen staan alle namen van de omgekomenen. De mensen van de memorial organisatie zorgen dat er op de verjaardag van de slachtoffers een witte roos bij hun naam gestoken wordt.

Na dit bezoek hebben we weer een tourtje op de bus gedaan, deze keer op het bovendek, lekker met de wind in de haren. We hadden een hele leuke gids die niet alleen vertelde over wat er om ons heen te zien was, maar ook wat side facts. O.a vertelde hij dat we moesten letten op een blauwe A op de deur van een restaurant,  dan is het namelijk een goede tent. Een groene B wil zeggen dat het er wat minder goed is, wees voorzichtig en staat er niets, ga dan maar ergens anders heen! Ook gaf hij aan dat Canalstreet het bezoeken waard was. En dat was het zeker, we kwamen zo door China town en Little Italy, hebben daar wat souvenirs gekocht en heerlijke lasagne gegeten. Vanaf hier dachten we wel even terug te lopen naar Timessquare, maar dat was toch nog wel een heel eind, dus hebben we wederom de metro gepakt. Inmiddels was de dag al weer bijna om, dus wij weer richting de shuttle bus alwaar we nog even gezellig gekletst hebben met een stel wat uit Libanon komt. We zijn nog op de foto gezet door ze, dus we zullen in Libanon nog wel eens over de tong gaan .

Terug in het hotel heeft de manager woord gehouden en gezorgd dat er een antislip mat voor me is. Morgen moet ik wel zorgen dat ik een t-shirt aan trek met niet al te korte mouwen, want ik heb een behoorlijk grote blauwe plek op mijn boven arm, komt goed!