Amish village

6 mei 2014 - Ronks, Verenigde Staten

Helaas moesten we vandaag al weer een stukje verder richting Washington reizen, immers donderdagmiddag vliegen we terug. Dit logboek is niet alleen erg leuk gebleken om bij te houden, maar ook heel leuk om om te kunnen zien dat het door veel mensen gevolgd wordt. Wij kunnen niet alleen de statistieken ervan zien, maar lezen ook jullie reacties. Heel erg fijn, bedankt allemaal.
Vandaag zijn we naar het gebied gegaan waar veel Amish mensen leven, oftewel rondom Lancaster Pensylvania. Maar eerst hebben we een stop gemaakt in Hershey, bij de chocoladefabriek. We konden er een tour maken door de fabriek, dus daar moest, vooral ik, bij zijn. Ik heb wel vreselijk moeten lachen, want wat bleek de tour was door een nagemaakte fabriek in een soort van Efteling's carnaval karretjes! Aan het eind van het ritje kwamen we uiteraard in de snoepwinkel uit. We hebben er uiteraard wat ingeslagen.
Hierna gingen we verder naar Amish village alwaar we een rondgang door een Amish house konden maken. De mevr vertelde erg duidelijk en veel over het ontstaan van de Amish en hun manier van leven. Hierna konden we ook nog een bustour van 90 min maken, maar we vonden het eerst tijd voor een lunch.
Ooit, zo'n 15jr geleden, hebben we geprobeerd om bij KFC te eten, maar de persoon achter de balie verstond ons niet, wij hem niet en het enige wat de man toen deed was steeds harder praten! Waarop wij zijn gegaan en nooit meer zijn terug gekeerd. Tot vandaag! We wilden het nog één keer proberen, en het is gelukt, misschien mede door ons verbeterde uitspraak en verstaan van het Amerikaans, maar zeker ook door de vriendelijke dame achter de balie. Het was een succes, de kip is lekker en ook de koolsalade niet te versmaden.
Na de lekkere lunch zijn we terug gereden naar de village voor de bustour. Dit was ook zeer zeker de moeite waard, we hebben diverse boerderijen van de Amish gezien en ook de mensen. Ze mogen niet poseren voor de foto, dus moet je ze per ongeluk er op krijgen, dat is ons wel een paar keer gelukt met behulp van de chaufeuse. Eigenlijk stom natuurlijk, foto's maken van mensen alleen omdat ze er anders uit zien, maar goed. We zijn onderweg nog gestopt bij een farm waar zelfgemaakte producten werden verkocht, we hebben er heerlijke pretzels, bessensap en rootbeer gekocht. Bijna aan het eind van de tour kwamen we langs een caboose motel, oftewel treinwagons. Daar moest ik zeker naar terug, Mike zag het in eerste instantie niet zo zitten, maar toen we er waren en we de honeymoon wagon te zien kregen was ook hij verkocht. Oftewel we slapen vannacht in een treinwagon ingericht als hotelkamer!

1. Sandra Laurier:
    7 mei 2014
    Wat maken jullie toch een hoop mee. Amish country is een van mijn favorieten.
  2. Desiree blom:
    7 mei 2014
    Geweldig M&M wat een mooie reis!!!!!
    Wat zullen jullie weer moeten wennen aan ons kikkerlandje waar alles en iedereen boven op elkaar woont en leeft.
    Geniet nog deze laatste dag en een goede en veilige reis terug xxx.
  3. Tarci Beekmans:
    8 mei 2014
    Hello, Slapen in een treinwagon wat romantisch en veel minder kans op last van de buren!!!!!!!! Welterusten,Joop en Tarci.