Het regent in New York

30 april 2014 - North Bergen, New Jersey, Verenigde Staten

Gisteren aangekomen in New York na een lange vlucht. We vertrokken 45 min later en hebben bijna een uur boven New York rondjes gevlogen vanwege het weer. We vlogen met Frontier, ons vooraf onbekend, maar ze hadden de voor ons meest gunstige vluchttijden. Nou we weten nu wat voor maatschappij het is, te vergelijken met Easy Jet en Ryan air denken wij. Het begon al met een langdurig incheck proces, waarbij we extra moesten betalen voor de koffers die we in wilden checken(dit wisten we al wel vooraf) gelukkig konden we nog wel zelf stoelen met meer beenruimte kiezen, als we ook daarvoor maar extra wilden betalen. Maar goed eindelijk was het incheck proces bijna afgerond, we konden de koffers afgeven. Maar oh jee mijn koffer was 1 pound(450gr) te zwaar dus moest ik er iets uit halen! Een spijkerbroek in de handbagage er bij dan maar, snappen jullie het, ik niet, maar goed de koffers waren weg. Toen op weg naar de gate, veel is er op het vliegveld van Denver niet te doen dus zijn we relaxed bij de gate gaan zitten. Op een gegeven moment werd er omgeroepen dat we onze handbagage moesten laten goed keuren! Dit gold voor passagiers die na een bepaalde datum nog niet met Frontier gevlogen hadden, oftewel niet iedereen hoefde te laten keuren. Nou dat zagen we met instappen, niet te geloven wat men mee neemt als handbagage. Dat krijg je als je apart laat betalen voor in te checken koffers, dan probeert iedereen alles als handbagage(gratis) mee te nemen.
Na zoals al eerder gezegd te hebben een langere vlucht kwamen we veilig op La Guardia aan. De koffers zijn ook mee gekomen alleen mist er een wiel van mijn koffer, lekker handig! Mike op zoek naar een kantoortje van Frontier om het te claimen, maar helaas wielen worden niet vergoed, maar goed dat er nog drie onder zitten, daarmee redden we het wel tot thuis.
Onze derde huurauto kwam vlotjes, een iets grotere als de vorige twee keer, een Chevrolet Traverser, een onwijs grote bak. Nu op weg naar het hotel, dat betekend wel een rit dwars door New York want we logeren in de Holiday inn in North Bergen, maar Mike slaat zich er goed door heen.

Vanmorgen dus op weg naar de stad, maar eerst maak ik een slippertje in het bad, resultaat een geneusde pols, blauwe bil en blauwe boven arm. Er zit helemaal geen antislip in het bad dus daar heb ik eerst maar om gevraagd bij de receptie, ook fijn dat de mevr even vraagt of ik me bezeerd heb, maar niet heus!
Er rijd een shuttle bus naar het centrum van New York, dus dat gaat super. Minder super is het weer, het regent. We kopen kaartjes voor een hop on hop off bus, zodat we in ieder geval droog al iets van de stad kunnen zien. In de bus kun je een groene dunne regenjas mee nemen wat ik maar doe. Het ziet er niet uit, maar in ieder geval blijf ik zo iets droger. Helaas blijft het de hele dag regenen en ik koop op een gegeven moment een iets dikkere poncho met I love NY op mijn borst, Mike wil er niets van weten en wil zelfs nog geen paraplu. We komen de dag door door hier en daar naar binnen te gaan eerst bij de Burger King waar je aan tafel bediend wordt! Maar ook gaan we bij het museum van de Amerikaanse indianen binnen, heel interessant. Maar ook daar kun je niet voor eeuwig blijven dus weer de regen in. Het houd echt nog niet eens een half uurtje op met regenen. Dus maar weer ergens wat drinken en veel tijd doorbrengen bij Macy's wat niet heel erg moeilijk is want wat is dat een ongelooflijk grote winkel. Uiteindelijk besluit Mike om toch maar te zwichten voor een paraplu, nou dan weet je wel dat het echt nat is! In de shuttle terug naar het hotel zijn de meningen verdeeld de een zegt dat het morgen droger zal zijn de ander heeft het over wederom een dag vol regen, we zullen het zien.
De beruchte roze tas heb ik deze dagen trouwens niet mee op pad, met dit weer wil met ik zo min mogelijk te dragen hebben, dus deze keer geen lachende mensen als ik er weer een foto van maak. Ik heb nu genoeg bekijks door mijn mooie poncho, hahaha, maar dat maakt mij niets uit, niemand kent me hier.
Bij terugkomst in het hotel blijkt er niets naar onze kamer gebracht te zijn om nogmaals uitglijden te voorkomen, dus nog maar eens naar de receptie gegaan. Deze meneer weet van niets, zijn collega heeft dus geen actie ondernomen of iets door gegeven. Via hem krijg ik de manager aan de telefoon te spreken die zich verontschuldigd en vraagt of ik een schadevergoeding wil, maar nee daar gaat het mij niet om, ik wil gewoon een anti slip matje. Ze beloofd morgen iets te regelen en laat nu een extra badmatje(soort dikkere handdoek) naar de kamer brengen. We zullen zien of er morgen iets anders komt.

1. Sandra Laurier:
    1 mei 2014
    Foto, foto!!! Regenjas en poncho. Jammer dat het zo regent hopelijk wordt het weer morgen beter voor jullie.
  2. Tarci Beekmans:
    1 mei 2014
    Hello Monique, Beter een slippertje in bad dan in bed!!!!!!! Maar let op dat je niet in rolstoel op Schiphol aankomt volgende week! Veel plezier in NY ,ik duim voor beter weer! Groetjes,ook voor Mike; Tarci.
  3. Desiree blom:
    2 mei 2014
    Heerlijk!!! laat die regen maar mooi daar in New York.
    Enne gaat het wel met je blauwe plekken en zere armen?
    Om je naar te schrikken zeg.
    Nou nog lekker genieten saampjes, en vooral goed uitkijken als je gaat douchen, oversteekt enz enz xxx