Vertrouwd gebied?

15 april 2014 - Hubert, Verenigde Staten

Vanmorgen hadden we eerst op het strand willen wandelen, maar daar was het niet echt het weer naar. Dus na het ontbijt de auto in richting Hubert NC om onze oude vrienden Jeff en Noriko te treffen. We hebben een rit van ongeveer 4 uur voor de boeg. Het duurt iets langer, want het begint heeeeeel erg hard te regenen, we hebben haast geen zicht. Na ongeveer 30 miles stoppen we bij een grote Wal Mart en deze is echt huge! Ik denk dat de super jumbo uit Breda hier wel 2x in past!
We brengen er haast een uur door terwijl we vrijwel niets gekocht hebben. Als we weer buiten zijn is het inmiddels droog en besluit ik een stuk te rijden. Heerlijk hoor zo'n automaat, slechts een enkele keer wil ik de koppeling in trappen( bij afremmen voor verkeerslicht). De wegen zijn in NC een stuk beter dan in Virginia en er is ook veel minder verkeer op de weg. Het laatste uur rijdt Mike weer. Ondanks dat we steeds dichter bij de plaats komen waar we vier jaar gewoond hebben herkennen we niets, dat zal wel komen omdat Barry ons over andere, kortere, wegen leid. We worden zeer hartelijk ontvangen door Jeff en Noriko en hebben uren bijgepraat alvorens we naar bed gaan. Morgen gaan we Jacksonville in, Jeff zegt al dat we veel niet meer herkennen, maar ja het is dan ook bijna 13 jaar geleden sinds we er voor het laatst geweest zijn.