Ohh, ahhh en huhhh momenten

16 april 2014 - Hubert, Verenigde Staten

Vandaag eindelijk 'ons' oude gebied in gereden. Eerst naar Jacksonville, want zonder pasje komen we de basis niet op. We zien redelijk veel winkels die er 13  jaar geleden ook waren(ahhh), maar ook hele nieuwe stukken met veel nieuwe winkels( ohhh) totdat we het zelfs niet meer herkenden(huhhh). Op een gegeven koment zag ik de doctor's drive en ja hoor "onze"  tandarts dr Bell zit er nog steeds. Om in contact te komen met de huidige Nederlander op de basis gaan we de shoppingmall in om gebruik te maken van wifi. Hij is thuis en zegt ons te ontmoeten bij het visitors centre, we rijden naar diegene die wij kennen, maar zien hem niet, omdat zo blijkt later we op de verkeerde plek staan. Er is een nieuw visitors center een stukje verder op, waar geregeld wordt dat we met een pasje de basis vrij op en af kunnen rijden. We gaan eerst naar zijn huis voor een bakkie koffie en bijpraten, leuk om te horen hoe zij het ervaren. Er zijn veel overeenkomsten. Een tweede bakkie slaan we af want we willen gaan verkennen. Nu gaan we los, eerst de woonwijk in; Berkley Manor. 'Ons' huis staat er nog, alleen van de carport is een dubbele garage gemaakt. We rijden ook richting de basisschool, het gebouw staat er nog, maar blijkt nu een of andere dokterspost te zijn. We gaan ook naar de PX op zoek naar een jeans en sportschoenen voor mij. Ik slaag, maar kan nog niets kopen daarvoor hebben we een militair id nodig. Jeff zal vrijdag met ons mee gaan. Morgen gaan we opnieuw op de basis een rondje maken er is nog veel te zien.  's Avonds eten we bij Rucker John's op Emerald isle. Daarna gaan we weer terug naar Hubert waar we logeren doordat Jeff en Noriko hun huis zo gastvrij voor ons hebben open gesteld, super!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl