Tweede dag Washington

13 april 2014 - Arlington, Virginia, Verenigde Staten

Alweer een kortere nacht achter de rug, maar dat heeft alles met het tijdsverschil en mijn telefoon te maken. Ik dacht dat alleen mijn geluid voor bellen nog aan stond maar om een uur of half 3 kreeg ik een WhatsApp-je binnen. Aangezien ik niet kan denken, mmmm een geluid, vervolgens me omdraaien en verder slapen, maar nieuwsgierig wil weten hoe of wat, heb ik wederom een tijdje wakker gelegen. Alles is nu gefixed, 's nachts staat alleen mijn geluid voor bellen aan ivm eventuele noodgevallen, dus wie wil appen ga gerust je gang ik lees het wel wanneer het bij ons ochtend is.

Na het ontbijt zijn we met de auto naar het Arlington cemetery gereden.  Daar vandaan zijn we eerst naar de National Mall gelopen om de memorials te bekijken. Gestopt zijn we bij het Korean war-, Marten Luther King-, World War 2-, Vietnam War Veterans-, en Lincoln Memorial. Bij het World War 2 memorial kwam juist een groep veteranen aan waarvoor spontaan een applaudisserende erehaag gevormd werd. Na de nodige plaatjes geschoten te hebben zijn we over de Arlington Memorial brug terug gelopen naar het cemetery. Dat is ook enorm groot, lees wederom veel lopen, dus daar besloten we met een tourbus mee te gaan. Deze maakte drie stops waar je dan even eruit kon. We waren precies op tijd om het wisselen van de wacht mee te maken bij het monument van de onbekende soldaat. Hierna was het wel weer even gedaan met onze energie en zijn we voor een paar uur terug gegaan naar ons hotel. Vanavond zijn we nog langs het USMC Iowa memorial en Nederlands carillon geweest daarna hebben we heerlijk gegeten in een Amerikaanse diner, zo een met jukebox selector op tafel.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sandra Laurier:
    14 april 2014
    Hoi Mike en Monique. In gedachten ga ik deze reis met jullie mee. Zo leuk dat je ons op deze manier laat meegenieten. Dankjewel