Avond in Washington

12 april 2014 - Arlington, Virginia, Verenigde Staten

Na wat rust opgedaan te hebben zijn we met de auto op weg gegaan naar de Wal Mart, een soort van V & D maar dan groter, zoals alles hier veel groter is. Vanmorgen lopend door Washington zijn we weer onder de indruk van de enorme afmetingen van alle gebouwen, zeer indrukwekkend en vrijwel alles is oud, maar zo mooi gemaakt. We zeggen het wel een paar keer tegen elkaar wat enorm zijn die gebouwen hè? Of was ik het nou die het keer op keer tegen Mike zei?  Tijdens de avondrit ervaren we alles eigenlijk als zeer vertrouwd, het ziet er ook nog zo uit als 13 jr geleden, niet dat we toen op dezelfde plek waren, maar gewoon alles om je heen is vertrouwd we zien dezelfde winkels en eetgelegenheden(Target, Pier One, Old Navy, Best Buy, Dunkin Donuts, Applebees, Wafel house enz. Zelfs in de Wal Mart lijkt alles nog als toen, enorme winkelwagens en heel veel artikelen.  Wij 'vergapen' ons slechts aan alles en kopen alleen wat flesjes cola en gaan op zoek naar een plek om te eten. We eindigen bij Don Pablos een Mexicaans restaurant wat nieuw voor ons is, deze keten kenden we nog niet. Ook daar weer herkenning, oh ja de grote glazen met drinken die zodra ze bijna leeg zijn weer gevuld worden en de snelheid van de service. Zodra je bord leeg is halen ze het weg en ben je allebei klaar dan vragen ze gelijk of je wilt afrekenen,  lekker natafelen is er niet bij. We rijden nog even door de stad om te zien hoe het er bij nacht uit ziet en dan zijn we zo moe dat we terug in het hotel vrijwel gelijk in bed kruipen.

1. Tarci Beekmans:
    13 april 2014
    Hello, zijn jullie Michelle Obama niet tegen het lijf gelopen bij Walmart ??? Zij doet zeker en vast haar boodschappen bij deze winkelketen ! Veel oplettendheid en plezier toegewenst !
    Groetjes en bye bye ; Joop en Tarci.