Sightseeing Washington

12 april 2014 - Arlington, Virginia, Verenigde Staten

Wat een nacht, zoals te verwachten werden we al vroeg wakker. Om 2uur waren we klaar wakker. Ik heb toen wat berichtjes op en via facebook verstuurd, die niet allemaal goed gespeld waren, maar daar had ik zo vroeg even geen erg in. Vervolgens zijn we toch weer tot een uur of 6 in slaap gevallen. Niet lang daarna bedachten we dat het misschien wel leuk was om een reisblog bij te gaan houden, het eerste verslag was zo gemaakt en overbrugde wat tijd zodat we op een fatsoenlijk tijdstip naar het ontbijt konden gaan. Heerlijk Amerikaans, geroosterde bagel met cream cheese!
Daarna zijn we naar het metrostation gelopen en hebben maar gelijk een dagkaart genomen. Het weer was prachtig een graad of 22 en strak blauwe lucht. We begonnen onze tour met het Whitehouse en het Washington monument daar stonden ook veel bloesem bomen. We zagen dat er veel politie op straat was en ook veel straten afgesloten waren, al snel kwamen we erachter dat de cherry blossom parade voorbij ging komen. We waren net op het goede punt toen het begon, we zagen grote marching bands, grote opblaasfiguren, majorettes enz. Heel leuk om mee te maken. Toen het nog niet voorbij was besloten we alvast om het National museum of history in te gaan en dat was goed gekozen, want toen we daar bijna alles gezien hadden was de parade afgelopen en kwamen er hele hordes mensen het museum in. Nu was het wel tijd voor wat eten geworden; een hotdog lekker opgegeten op een bankje in de zon. Daarna zijn we naar het Capitol gelopen. En met de metro naar Union Station een erg mooi en groot station. Onderin een onwijs grote foodcourt met wel 42 verschillende eetgelegenheden, wij hadden al een hot dog op maar een ijsje van Haagen Dazs ging er natuurlijk nog wel in. Wederom de metro gepakt, deze keer naar China Town, na daar wat rond gelopen te hebben zijn we met de metro weer richting hotel gegaan het was inmiddels half vier en we hebben wel even tijd nodig om een beetje energie bij te tanken.