Vertrek naar USA

11 april 2014 - Amsterdam, Nederland

Eindelijk, de eerste dag is aangebroken. Ruim op tijd staan we klaar voor de taxi die ons naar Schiphol brengt. Hebben we echt alles ingepakt? Dat zien we daar wel we gaan niet naar de rimboe, dus als we iets vergeten zijn kopen we het daar wel.
Er zijn geen files onderweg, zodoende komen we ruim op tijd bij het vliegveld aan. Even zoeken waar we moeten zijn en gelukkig is de de incheckbalie niet ver van waar we afgezet zijn. Zo de koffers zijn afgegeven dus nu nog maar wat winkeltjes bekijken. Oeps wat voel ik nou? Ik blijf met mijn broek achter een uitstekend puntje van een display hangen! Lekker begin, winkelhaak in mijn broek. De manager reageert heel correct en noteert mijn gegevens, de broek zal vergoed worden. Daar heb ik nu natuurlijk niets aan, maar komt goed. We laten de pret niet drukken.
Om 12.30 mogen we aan boord en begint de reis. We hebben super plaatsen in het vliegtuig, we kunnen onze benen helemaal uitstrekken. Wat is de techniek toch mooi, we hebben ieder ons eigen scherm bij de stoel en een set oordopjes, er is volop keus uit films, tv series en muziek. Er zijn zelfs luisterboeken, we vervelen ons niet.
De service is ook super regelmatig krijgen we wat drinken, een snackje, of een lekkere maaltijd. Kortom de reis gaat voorspoedig en om 15.30 lokale tijd landen we. Vervolgens is het flink druk bij de paspoortcontrole, maar geduld is een schone zaak. Om 17.30 zijn we alle controles door en gaan op zoek naar de shuttle die ons naar het autoverhuurbedrijf brengt. We hadden al een auto gereserveerd dus veel hoeft er daar niet meer beslist te worden, maar de dame achter de balie probeert ons nog een upgrade aan te praten, maar dat wijzen we af. Vervolgens mogen we uit een bepaalde rij zelf een auto kiezen. We gaan voor een Toyota RAV4 wat een mooi bak is dat zeg. We hebben onze eigen tom tom mee genomen dus kunnen al snel op weg naar het eerste hotel. Barry stond nog als stem ingesteld om ons de weg te wijzen, en omdat ik vermoed dat Mike al dat ge-lieverd van hem niet zo leuk zal vinden laat ik Bram ons maar aanwijzingen geven. Na een kwartier vind ik dat toch wel wat saai, dus heb Barry weer aangezet, die geeft gewoon leuker de aanwijzingen. Als ik hem net voor het eindpunt uit zet krijgt hij geen kans om Mike lieverd te noemen en blijven we zo alle twee tevreden.
Na een klein beetje file komen we al snel bij ons hotel aan: hotel Americana, Arlington. De kamer is ruim en locatie goed voor de komende dagen om Washington (opnieuw) te gaan verkennen. We hebben geen cash en inmiddels wel behoefte aan een hapje en wat drinkbaar water dus lopen we naar de Mall. Wat een drukte daar! Het zal wel komen omdat we moe zijn van de reis. We hebben niet veel honger, het is hier inmiddels 19.30, maar door de zes uur tijdsverschil voelt het voor ons als diep in de nacht. We willen zo snel mogelijk van de jetlag af, vandaar dat we een kleinigheid eten en vervolgens met wat flesjes water terug gaan naar het hotel. Het weer is trouwens lekker, goede temperatuur en slechts een paar spatjes regen, maar dat was voorspeld, morgen krijgen we alleen maar zon.