Een koude dag in Denver

29 april 2014 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Erg warm is het hier niet, niet veel meer dan 10 graden. We gaan dan ook niet erg vroeg op pad om de stad te verkennen. Doordat we een hotel vlakbij het vliegveld hebben gekozen is het rijden naar de stad iets meer, maar dan zien we ook mooi de skyline van Denver. Er moet ergens een hele straat met antiekwinkels zijn, maar die kunnen we niet zo snel vinden. Dan verder naar 16th street daar zitten de winkels volgens een brochure, en dat klopt al snel hebben we een parkeergaragae gevonden en dus kunnen we op pad. Er staat best veel wind dus erg leuk is dat niet, we willen naar de US mint, maar daar aangekomen blijkt dat de toegangskaarten voor de komende twee maanden al uitverkocht zijn. Dan gaan we op pad naar een uitkijktoren, maar het zit niet mee, dat blijkt een soort van kermisattractie te zijn en daar hebben we geen zin in. We hebben nog een optie, het aquarium. En dat is een goede keus, een erg mooi opgezet aquarium met erg veel vissen, waaronder haaien,roggen en er zijn ook schildpadden. Aan het eind van de route is een bassin met roggen die je aan mag raken. Zou ik het durven? Ach ja waarom ook niet, ze zijn verrassend zacht en komen gretig op je hand af zwemmen.
Na deze aparte ervaring gaan we naar een grote outlet toe waar we nog een aantal uren doorbrengen en wat geld achter laten.
's Avonds eten we bij Olive Garden een hele goede ervaring, we krijgen een hele vriendelijke serveerster en er is rust om te eten, deze keer krijgen we niet al de rekening gepresenteerd als we ons bord nog niet eens leeg hebben. En het eten was ook super lekker, voor herhaling vatbaar.