Bryce Canyon

24 april 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Gisteren met 25gr vertrokken uit Las Vegas op weg naar de Bryce Canyon, onderweg veranderde niet alleen de tijd, maar ook de temperatuur. Barry wilde ons zoals altijd via de snelste weg naar ons eindpunt begeleiden, maar op een gegeven moment besloten we een sideway te nemen. We kwamen over de scenic route en dat was de 'moeite' zeker waard. Ongelooflijk wat een stilte en mooie vergezichten kwamen we tegen we konden foto's blijven maken. Voor de nacht wilden we vlakbij de ingang van de canyon een hotel nemen, maar daar was alles vol. Toen een paar miles terug gereden naar de Bryce Valley Inn in Tropic, Utah. Een alleraardigste mevr checkte ons in en vroeg of we soms twee bedden wilde, ze moest erg lachen toen ik aan gaf na zoveel jaar nog steeds graag met Mike in een bed te willen liggen. Aldus geschiedde, voor het avondeten konden we bij het naast gelegen restaurant terecht en afgezien van de waterige boontjes hebben we daar prima gegeten. Het was inmiddels een stuk kouder dan de ochtend, 6gr, dus zijn we lekker vroeg onder de wol gekropen zonder airco wel te verstaan, dus in redelijke stilte. Het ontbijt zat inbegrepen in de prijs($80) en we mochten naast de koffie of thee nog drie dingen van de kaart kiezen. Mike ging voor een bagel en twee pannenkoeken plus orange jus, en ik voor de bagel, wat toast met jam en een appel. Nou je snapt we waren weer super gevuld. Na dit prima ontbijt zijn we de Bryce Canyon ingereden, ongelooflijk wat een mooie Canyon is dat, we zijn op alle uitzichtpunten gestopt en eigenlijk vanuit elke hoek is het mooi. Mike is nog een stukje de kloof ingelopen, maar ik had niet zo'n zin in de klim weer terug omhoog, dus ben boven gebleven.
Ons doel voor morgen is de Grand Canyon, maar dat is niet haalbaar op een dag dus zijn we tot Page gereden en aldaar in de Rodeway inn neergestreken. Met hotelcoupons hebben we een kamer voor slechts $55 met twee bedden(ja deze keer wel, ongevraagd) met een zitje aan de achterkant met zwembad voor de deur en incl ontbijt. Als we dat omrekenen lachen we nog meer, want de dollar is ongeveer €0,72 De Wal Mart zit vlakbij, dus ik kan straks ook nog even shoppen;).
Onderweg kwamen we ook nog langs de Carl Heyden dam, uiteraad zijn we daar ook even gestopt.

1. Desiree blom:
    25 april 2014
    Hallo M&M
    Wat een geweldig mooie reis maken jullie. Heb al meerdere malen zitten genieten van jullie foto's. Als jullie straks weer op Nederlandse bodem zijn hebben jullie zeker een week nodig om bij te komen en alles te verwerken. Blijf nog heerlijk genieten van alles wat jullie zien en van elkaar. Liefs Desiree
  2. Ria:
    25 april 2014
    Super om te lezen wat jullie allemaal beleven.