We zijn weer thuis

9 mei 2014 - Oosterhout, Nederland

Vanmorgen om 9.30uur zijn we na een voorspoedige reis weer veilig thuis aangekomen. Ik ben geneigd te zeggen, helaas, want het was zo'n super vakantie. Deze mocht nog wel een paar weken doorgaan.
Gisteren hadden we dus nog een beetje tijd over om te shoppen, dus wij weer op pad naar een shopping mall. We hebben ons keurig gedragen slechts één zomerjas voor mij gekocht. Uiteraard zat er ook een foodcourt, dus voordat we echt richting vliegveld moesten hebben we nog even gelunched. Het inleveren van de huurauto verliep wederom zeer soepel, ik wilde nog een klacht indienen over de one way fee, maar daarvoor moest ik volgens de man bij het filiaal zijn waar ik de auto gehuurd had. Nou ik ben wel voornemens om hier nog werk van te maken, want je moet iedere keer een groot bedrag voor one way toeslag betalen maar krijgt vervolgens een auto mee die je bijna zelf naar zijn home state terug rijd. Deze keer kregen we namelijk in New York een auto uit Maryland mee en moesten we $300 toeslag betalen terwijl volgens ons die auto's gewoon het hele land door gereden worden en hooguit aan het eind van het seizoen naar de home state terug gaan. Maar goed ik zal er de komende week eens wat energie in steken al verwacht ik er niets van.
We waren ruim op tijd op het vliegveld en na de nodige security checks doorlopen te hebben was het wachten geblazen op de boarding time. We vlogen net als de heenreis met KLM en dat is toch wel klasse hoor, de verzorging is super goed. Precies op tijd landen we op Schiphol en vrij snel hadden we de koffers en konden we naar het meeting point in afwachting van de taxi van Tinker. We stonden net op het betreffende punt toen ik al een telefoontje kreeg met de vraag of we onze bagage al hadden. Binnen twee minuten was er iemand die ons naar de wachtende taxi bracht, welke ons vervolgens netjes thuis voor de deur afleverde. Onderweg bleek nog dat het een oud collega van Gilbert was, oftewel luchtmachter, dus Mike en Leo(chauffeur) hadden volop gespreksstof.
Doordat we weer een sprong van zes uur in de tijd maken en we dus een nacht gemist hebben zijn we thuis even twee uurtjes in bed gedoken. Inmiddels draait de wasmachine al weer en kijken we terug op echt een super vakantie. Qua weer hebben we ook van alles gehad, van 0 tot 25 gr en heel veel gezien. Het was ontzettend leuk om de kennissen en familie weer te zien en we hopen zeer dat zij ook een keer deze kant op komen. De route die we gemaakt hebben stond van te voren in grote lijnen vast, maar we hadden slechts drie hotels en alle vliegtickets en de huurauto's vooraf geboekt. We hebben ons gewoon laten leiden tot wat we tegen kwamen. 's Avonds in het hotel keken we op internet wat er in de buurt te doen was, nou ja Mike deed dat vooral, en gingen zo onze weg. Het lijkt misschien dat we vaak bij MacDonalds hebben gezeten, nou dat klopt, die hebben namelijk een hele goede gratis wifi verbinding en dus stopten wij er vaak voor een ijsje om zo onderwijl weer even op internet te kunnen.
Het was een hele mooie reis, maar het gewone leven begint weer, Mike heeft morgen zelfs al een cursus dag, ik begin maandag weer.

1. Tarci en Joop Beekmans:
    9 mei 2014
    Mike en Monique, welkom thuis, leuk die verhalen lezen zo.
    Jammer van het wee hier, geeft je niet echt een welkom thuis gevoel.
  2. Tarci Beekmans:
    9 mei 2014
    Monique en Mike, Veilig thuis na een prachtige reis, dat nemen ze jullie nooit meer af!! Succes met acclimatiseren!! Groetjes; Tarci.
  3. Josje:
    10 mei 2014
    Hoi Monique en Mike,
    Dank dat ik een stukje mee mocht reizen met jullie, waar sommige plekken herkenbaar waren voor mij. Misschien kom ik er ooit ook nog wel.
    Hoop dat jullie nog lang na kunnen genieten en succes met cursus en werk.
    Groetjes, Josje
  4. Sandra Laurier:
    11 mei 2014
    Hoi Mike en Monique, we hebben genoten van jullie blog. Bedankt hiervoor. We hopen dat jullie nog heel veel nagenieten van deze reis.